preskoči na sadržaj

Prirodoslovno-grafička škola Zadar

Login
Tražilica
Kemijski laboratorij

         

Terenska nastava

Dokumenti škole
Financijsko poslovanje
 

 

Zelene ulice našeg grada

Forenzična ispitivanja

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 5. 2013.

Ukupno: 2565021
Ovaj mjesec: 1587
Ovaj tjedan: 1
Danas: 1
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
RADIONICA: KOPNENI EKOSUSTAV – BIOCENOZA ŠUME
Autor: Jelena Barbarić Gaćina, 13. 11. 2023.

Posjetom muzeju i sudjelovanjem na radionici: Kopneni ekosustav – biocenoza šume učenici uključeni u GLOBE program obilježili su 4. listopad Dan zaštite životinja. U pratnji učenika bile su profesorice Inda Vučinović i Jelena Barbarić – Gaćina.

Učenici uključeni u GLOBE program na Prirodoslovnom odjelu Narodnog muzeja Zadar sudjelovali su na radionici Kopneni ekosustav – biocenoza šume i pobliže upoznali karakteristične stanovnike šume te ponovili pojmove vezane za odnose u kopnenom ekosustavu. U prvom dijelu radionice učenici su potpomognuti pitanjima muzejske savjetnice Snježane Vujčić Karlo usporedili dva predatora naših krajeva – vuka i čaglja. Učenici su uočili razlike u građi, prehrani, načinu života čak i glasanju ove dvije zvijeri i raspravili o njihovom položaju u hranidbenom lancu te opasnosti koju oni predstavljaju, ali i opasnostima koje njima prijete. U drugom dijelu učenici su imali priliku vidjeti preparirane muzejske izloške i drugih stanovnika šume pa su uz već spomenute vuka i čaglja vidjeli risa, jazavca, lisicu, puha, lasicu, europskog tvora, sovu, zeca, kunića i divlju svinju te raspravili o njihovoj ulozi u biocenozi šume. Nakon toga učenici su se podijelili u dvije grupe i u natjecateljskom duhu zaigrali jednu prilagođenu verziju igre Jamb i popunili pojmove koji su nedostajali. Grupa koja je prva popunila sve pojmove je pobijedila i zaslužila pljesak od poražene ekipe.

Odlazak u muzej oblik je izvanučioničke nastave koji ne ovisi o vremenskim prilikama. Učenici uključeni u GLOBE program ovim su posjetom pomoću izvorne stvarnosti proučili organizme koje inače nemaju priliku vidjeti uživo (uočili su i komentirali veličinu organizma, boju i sl.), a to nam je bio odličan uvod za našu sljedeću terensku nastavu u Perivoju Vladimira Nazora i biometriju.

Slika 1. Usporedba vuka i čaglja

Slika 2. Upoznavanje s čestim stanovnicima naših šuma

Slika 3. Upute za igru traženja pojmova

Slika 4. Tko je bolji? Zaigrajmo!






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju