U srijedu 17.travnja 2019. održana je jednodnevna terenska nastava na rijeci Karišnici za učenike 3. i 4. razreda smjera ekološki i kemijski tehničar.
Terenska nastava imala je za cilj utvrditi najvažnija biološka i kemijska obilježja rijeke Karišnice koja obiluje velikom bioraznolikošću zbog svojeg specifičnog položaja i toka. Učenici su upoznali i usporedili kemijska i biološka obilježja na izvoru, srednjem toku te na ušću rijeke Karišnice.
Tijekom terenske nastave učenici su radili u 3 radionice:
1. KEMIJSKA - KEMIJA VODA - određivanje kemijskih i fizikalnih svojstava vode rijeke Karišnice
2. KEMIJSKA - KEMIJA TLA - određivanje kemijskih i fizikalnih svojstava tla rijeke Karišnice
3. BIOLOŠKA -FLORA I FAUNA RIJEKE KARIŠNICE - određivanje flore, faune i ekoloških značajki rijeke Karišnice
Nakon provedene terenske nastave učenici znaju:
- opisati način praćenja ekološkog stanja vodenih ekosustava
- naučiti uzorkovati vodu za terenska i laboratorijska mjerenja
- izmjeriti fizikalne parametre vode (temperatura, električna vodljivost, koncentracija otopljenog kisika)
- izmjeriti kemijske parametre vode (pH, kloridi, tvrdoća vode)
- objasniti kakvoću vode na temelju analitičkih podataka
- opisati način praćenja ekološkog stanja tla
- uzorkovati vodu za terenska i laboratorijska mjerenja
- izmjeriti fizikalne parametre tla (temperatura, pH)
- analizirati kvalitativno i kvantitativno sastav tla (karbonati)
- objasniti kakvoću tla na temelju analitičkih podataka
- izvesti praktične vježbe koristeći biološku opremu za prikupljanje planktonskih organizama te ih izolirati i identificirati (pomoću planktonske mrežice i sita)
- uzorkovati pod mikroskopom najčešće fito- i zooplanktonske riječne vrste
- prepoznati i uočiti morfološke značajke riječnih beskralježnjaka pomoću izvorne stvarnosti
- proučiti organizme u živom stadiju
- svrstati organizme u sistematske kategorije
- analizirati rezultate - izvor, srednji tok i ušće kao stanište živih bića