U utorak 6. studenoga 2018. održana je jednodnevna terenska nastava u Nacionalnom parku Plitvička jezera za učenike 3. i 4. razreda smjera ekološki i kemijski tehničar.
Terenska nastava imala je za cilj utvrditi najvažnije biološke, kemijske i geološke karakteristike Nacionalnog parka Plitvička jezera.
Tijekom terenske nastave učenici su radili u 4 radionice:
1. KEMIJA VODA - praktični rad u laboratoriju za kemiju voda
2. MIKROBIOLOGIJA VODA - praktični rad u laboratoriju za mikrobiologiju voda
3. KLIMATOLOŠKA MJERENJA - praktični rad na automatskoj i/ili konvencionalnoj meteorol. postaji
4. GEOLOŠKE ZNAČAJKE NP - rad na tabletima
Učenici su prvo slušali kratku prezentaciju s pregledom općih informacija o NP-u, radu Službe zaštite odnosno znanstvenim istraživanjima i monitorinzima koji se provode.
Nakon provedene terenske nastave učenici znaju:
- izmjeriti fizikalne parametre vode (temperatura, pH, električna vodljivost, konc. otopljenog kisika)
- analizirati prikupljene uzorke vode (volumetrijski i spektrofotometrijski)
- usporediti dobivene rezultate s rezultatima prethodnih analiza
- na temelju analitičkih podataka zaključiti o podrijetlu i kakvoći vode te zadovoljenim uvjetima za proces osedravanja.
- navesti i opisati vrste analiza koje se provode u NP
- opisati princip praćenja ekološkog stanja vodenih ekosustava
- odrediti brojnost ukupnih aerobnih heterotrofnih bakterija metodom nacjepljivanja na hranjivi agar
- odrediti brojnost ukupnih koliformnih bakterija metodom membranske filtracije
- analizirati sanitarnu kakvoću vode na temelju dobivenih podataka
- opisati princip rada meteorološke postaje, vrste praćenja, pokazna mjerenja
- izmjeriti različite meteorološke pokazatelje (temperaturu zraka i tla, količinu oborina,
atmosferski tlak, smjer i jačinu vjetra, naoblaku i sl.)
- usporediti i analizirati dobivene rezultate s rezultatima prijašnjih mjerenja
- navesti i opisati geološke značajke NP
- objasniti princip rada s kartama te razlikovati različite stijene, „staru“ i aktivnu sedru